Biuro Obsługi Interesanta

Zakres zadań:

Głównym celem powołania Biura Obsługi Interesanta była i nadal jest poprawa oraz podniesienie jakości i komfortu obsługi obywatela w Urzędzie Miejskim poprzez:

  • profesjonalizm obsługi,
  • skrócenie czasu obsługi,
  • polepszenie warunków technicznych obsługi interesanta,
  • skrócenie czasu załatwiania spraw w urzędzie,
  • pełną jawność kontaktu interesanta z urzędnikiem. 

Pracownicy Biura Obsługi Interesanta zajmują się kompleksową obsługą interesantów, udzielaniem informacji o zakresie działania wydziałów Urzędu o rodzaju, miejscu i trybie załatwiania poszczególnych spraw, sposobie ich załatwiania oraz stanu zaawansowania prowadzonej sprawy.
 
Na poszczególnych stanowiskach wydawane są zgodnie z kompetencjami reprezentowanego wydziału karty informacyjne, druki i formularze, oraz udzielana jest pomoc przy ich wypełnianiu.
 
W Biurze przyjmowane są także kierowane do wydziałów pisma, wnioski gdzie sprawdzana jest kompletność składanych dokumentów a następnie są one rejestrowane w systemie komputerowym. Ponadto na stanowiskach wydawane są dokumenty (decyzje zaświadczenia, opinie itp.), których odbiór uzgodniono wcześniej z interesantem.

Biuro Obsługi Interesantów jest zlokalizowane na parterze budynku Urzędu Miejskiego przy Placu Ratuszowym 6, gdzie znajdują się następujące stanowiska:

Informacja

BOI – tel. 33 4971 800

Na tym stanowisku udzielana jest pełna informacja w zakresie:

  • rodzaju, miejsca i sposobu załatwiania spraw,
  • danych o mieście (statystyka, układ komunikacyjny, topografia itp.),
  • organizacji władz miasta tj. układu organizacyjnego, struktury urzędu, jednostek organizacyjnych i pomocniczych,
  • uchwał organów Miasta,
  • dostarczania interesantom zestawu ujednoliconych formularzy (kart informacyjnych i wniosków oraz pomoc w ich wypełnieniu).

Stanowisko kancelarii ogólnej

BOI – dziennik podawczy tel. 33 4971 813, 33 4971 814

Przyjmuje wszelką korespondencję kierowaną do Urzędu Miejskiego, wyłącznie do tych wydziałów, które nie mają stanowisk w Biurze i prowadzi dystrybucję wpływającej korespondencji.

Stanowisko d/s obsługi osób niepełnosprawnych

BOI stanowisko nr 1 tel. 33 4971 801

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania:

  • pomoc w zakresie załatwiania w komórkach organizacyjnych Urzędu spraw przez osoby niepełnosprawne,
  • udzielanie kompleksowej informacji i wskazywanie sposobów uzyskiwania pomocy przez osoby niepełnosprawne dla rozwiązywania problemów związanych z niepełnosprawnością,
  • informowanie o podstawowych uprawnieniach przysługujących osobom niepełnosprawnym, a także o instytucjach i organizacjach udzielających pomocy,
  • zamieszczanie informacji, obwieszczeń na tablicy ogłoszeń,
  • przyjmowanie wniosków o wydanie Karty Weterana oraz wydawanie Kart Weterana.

Stanowisko Rodzina+
KARTA SENIORA

BOI – stanowisko nr 1 tel. 33 4971 802

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania związane z:

  • udzielaniem kompleksowej informacji o Karcie „Rodzina+” przyznawanej w ramach „Programu Rodzina Plus”, obowiązujących ulgach i zwolnieniach dla posiadaczy kart „Rodzina+” oferowanych przez Partnerów Programu oraz o Karcie Dużej Rodziny przyznawanej w ramach rządowego programu dla rodzin wielodzietnych,
  • udzielaniem informacji o zasadach przyznania BILETU WOLNEJ JAZDY,
  • przyjmowaniem Wniosków o wydanie kart „Rodzina+” i Wniosków o przyznanie BILETU WOLNEJ JAZDY i Wniosków Karty Dużej Rodziny oraz pomoc w ich wypełnianiu,
  • wydawaniem kart „Rodzina+” i BILETÓW WOLNEJ JAZDY i Kart Dużej Rodziny,
  • udzielaniem informacji o Karcie Seniora przyznawanej w ramach "Programu Miejsce Przyjazne dla Seniorów" i obowiązujących ulgach dla posiadaczy Kart Seniora oferowanych przez Partnerów Programu.
  • przyjmowaniem wniosków o wydanie Karty Seniora oraz wydawaniem Kart Seniora.

Stanowisko d/s ewidencji działalności gospodarczej

BOI – stanowisko nr 2 tel. 33 4971 803, 33 4971 804, 33 4971 811

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania w sprawach:

  • wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji  o Działalności Gospodarczej (zmiany, zawieszenia, wznowienia  i wykreślenia),
  • licencji na transport drogowy,
  • licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy,
  • licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
  • wydawania zaświadczeń na przewozy na potrzeby własne,
  • wydawania zaświadczeń dotyczących podmiotów gospodarczych,
  • zezwoleń na sprzedaż alkoholu (jednorazowe zezwolenia, ogródki letnie przy lokalach),
  • wydawania duplikatów.

Stanowisko d/s podatków i opłat

BOI – stanowisko nr 3 tel. 33 4971 807

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania w sprawach:

  • udzielania informacji na temat podatków i opłat lokalnych,
  • udzielania informacji na temat wysokości podatków oraz stawek i terminów płatności,
  • wydawania, na życzenie podatników, właściwych druków, wniosków i kart informacyjnych, instruowania o sposobie ich wypełniania oraz informowanie o wymaganych załącznikach i wysokości opłaty skarbowej,
  • przyjmowania deklaracji od środków transportowych,
  • przyjmowania deklaracji na podatek od nieruchomości dla osób prawnych,
  • przyjmowania od osób fizycznych informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz informacji o gruntach, lasach,
  • przyjmowania wniosków w sprawach ulg w zakresie podatków i opłat lokalnych, w sprawach wyjaśnienia wątpliwości i rozszerzenia interpretacji przepisów prawa podatkowego,
  • wydawania zaświadczeń o nie zaleganiu lub figurowaniu w podatkach i opłatach lokalnych,
  • przyjmowania informacji o pobranej opłacie skarbowej przez płatników.

Stanowisko d/s ochrony środowiska, gospodarki miejskiej i gospodarki odpadami

BOI – stanowisko nr 3 tel. 33 4971 808

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania w sprawach:

  • udzielania informacji na temat zasad korzystania z dotacji gminnych w programie ograniczania emisji, na cele związane z ochroną środowiska oraz z innych źródeł,
  • przyjmowania wniosków o dofinansowanie na cele związane z ochroną środowiska,
  • wydawania zezwoleń na usunięcie lub przesadzenie drzew i krzewów,
  • wydawania decyzji o zatwierdzeniu projektów geologicznych,
  • przyjmowania zgłoszeń instalacji nie wymagającej pozwolenia,
  • wydawania kart wędkarskich,
  • wydawania dowodów rejestracyjnych łodzi,
  • wydawania decyzji w zakresie uzgodnień projektów technicznych 
    i inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska,
  • przyjmowania wniosków o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie,
  • udzielania informacji i wydawaniem zezwoleń na wytwarzanie, zbieranie, transport odpadów oraz odzysk i unieszkodliwianie odpadów innych niż niebezpieczne,
  • przyjmowania wniosków o wpis do rejestru działalności regulowanej,
  • wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
  • wydawania decyzji w zakresie emisji zanieczyszczeń, hałasu i pól elektromagnetycznych,
  • rejestracji zwierząt egzotycznych,
  • wydawania zezwoleń na utrzymywanie chartów i ich mieszańców,
  • wydawania zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną,
  • przyjmowania interwencji w sprawach gospodarki wodno-ściekowej,
  • przyjmowania interwencji w sprawach utrzymania czystości i porządku w gminie,
  • przyjmowania wniosków o oświetlenie ulic,
  • przyjmowania deklaracji DGO o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Stanowisko d/s nieruchomości

BOI – stanowisko nr 4 tel. 33 4971 806

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania w sprawach:

  • sprzedaży i oddawania nieruchomości w wieczyste użytkowanie,
  • wydzierżawienia nieruchomości,
  • sprzedaży lokalu na rzecz najemcy,
  • opłaty za użytkowanie wieczyste,
  • przekształcenia lub nabycia wieczystego użytkowania na własność,
  • ustanawiania służebności drogi przez grunty gminne lub Skarbu Państwa,
  • udzielania zgody na czasowe zajęcie gruntów gminnych,
  • gospodarki nieruchomościami,
  • wyłączenia gruntów z produkcji rolnej,
  • ochrony gruntów rolnych,
  • wydawania decyzji o nieodpłatnym przekazaniu gruntów,
  • wydawania zaświadczeń do KRUS-u,
  • utrzymywania zwierząt uciążliwych na terenach wyłączonych z produkcji rolnej,
  • odchwaszczania gruntów,
  • zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej.

Stanowisko d/s geodezji i kartografii

BOI – stanowisko nr 4 tel. 33 4971 805

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania w sprawach:

  • przyjmowania wniosków, udzielania informacji i wydawania zezwoleń w sprawach podziału nieruchomości, rozgraniczenia nieruchomości,
  • przyjmowania wniosków, udzielania informacji i wydawania zawiadomień w sprawach nadania numeru porządkowego, potwierdzeń zmian w sprawach numeracji porządkowej nieruchomości,
  • przyjmowania wniosków, udzielania informacji w sprawach zmian(sprostowań błędów) w ewidencji gruntów i budynków,
  • przyjmowania zgłoszeń prac geodezyjnych i wydawania materiałów dla zgłoszonej pracy geodezyjnej,
  • przyjmowania wniosków o uzgodnienie dokumentacji projektowej,
  • przyjmowania wniosków o zmianę gleboznawczej klasyfikacji gruntów.

Stanowisko d/s urbanistyki i architektury

BOI – stanowisko nr 5 tel. 33 4971 809, 33 4971 810

Na stanowisku tym realizowane są następujące zadania w sprawach:

  • wydawania decyzji o warunkach zabudowy,
  • wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  • wydawania decyzji o pozwolenie na budowę / rozbiórkę,
  • rejestracji dziennika budowy,
  • wydawania decyzji na budowę wewnętrznej instalacji (gazowej, elektrycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej, co),
  • uzyskania zgody na odstępstwa od przepisów techniczno – budowlanych,
  • wydawania decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości,
  • zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
  • zgłoszenie o zamiarze przystąpienia do robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę,
  • zgłoszenie zamiaru przystąpienia do rozbiórki obiektów budowlanych nie wymagających pozwolenia na roboty budowlane,
  • wydawania zaświadczeń o samodzielności lokalu,
  • odwołań od decyzji i postanowień,  
  • udzielania informacji,  wydawania opinii, zaświadczeń o przeznaczeniu terenu,
  • wydawania wypisu i wyrysu z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego miasta Bielska-Białej,
  • przyjmowania wniosków o sporządzenie (zmianę) Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego miasta Bielska – Białej ,
  • ustalania wysokości renty planistycznej,
  • wydawania opinii w sprawie zgodności wstępnego projektu podziału nieruchomości,
  • udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie z zakresu postępowania administracyjnego o pozwolenie na budowę dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
  • zezwolenia na realizację inwestycji drogowej,
  • wydawania opinii i zaświadczeń z zakresu prawa budowlanego,
  • udostępnianie dokumentacji archiwalnej.